BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK

Už aby bylo léto a naše ovoce, koukám, že jsem to letos v zimě s banány pěkně roztočila. Recept je z TÉTO STRÁNKY, jen jsem ho maličko upravila.
V míse smícháme 100 g celozrnné špaldové mouky, špetku soli, 70 g tmavého třtinového cukru Muscovado, mletou vanilku, 40 g kvalitního kakaa, 1 lžičku jedlé sody a 1 lžičku kypřicího prášku. Rozehřejeme 70 g kvalitního arašídového másla (žádný hnus s palmovým olejem), aby bylo trochu tekutější, vmícháme do něj 80 ml slunečnicového oleje a 3 rozmačkané banány. Kašovitou složku vmícháme k té sypké a polovinu vzniklého těsta dáme do vymaštěné formy na biskupský chlebíček. Nakrájíme banán a narovnáme ho do středu, hezky jedno kolečko za druhým. Zakryjeme druhou půlkou těsta a dáme do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Pečeme 15 minut, vyjmeme a střed opět ozdobíme banánovými kolečky. Dopečeme, stav upečení kontrolujeme špejlí, musíme ji vytáhnout suchou. Po upečení necháme deset minut ve formě, potom vyjmeme a ozdobíme se dvěma lžícemi rostlinné smetany rozehřátou čokoládou.
Moučník je vláčný, jemný a opravdu dobrý, ale mým chuťovým buňkám víc vyhovuje nějaké jablečný nebo švestkový koláč.



více ZDE

1 komentář:

  1. Neuvěřitelně luxusní záležitost! Zkusila jsem i obměnu s karobem. Plnou dávku kakaa, tedy 40g, jsem nahradila karobem. Tím jsem snížila dávku cukru na 20g a bylo to sladké i tak dost, takže příště cukr úplně vynechám. Také se mi celkem osvědčilo nahradit slunečnicový olej kokosovým, chlebíček získal zajímavou chuť, kokos a banán se k sobě prostě hodí :-)

    OdpovědětVymazat