VELIKONOČNÍ NÁDIVKA

Den předem upečeme bílý chleba z půl kila mouky. Nakrájíme ho na kostky a vložíme do velké mísy. V půl litru rostlinného mléka rozšleháme 100 g Hrašky a chlebové kostky jím zalijeme a promícháme. V pánvi rozehřejeme pět lžic olivového oleje a osmahneme na něm dvě pokrájené cibule a čtyři stroužky česneku, přidáme 400 g tempehu a opečeme. Nakrájíme tři naťové cibulky a spolu s opečeným tempehem a 170 g vlašských ořechů je vmícháme k chlebu. Ochutíme lžící Bambovy soli (nebo jinou bylinkovou solí). Jdeme ven (letos v zimní bundě) a nasbíráme co nejvíce různých bylinek, například kopřivy, česnáček, medvědí česnek, pažitku, popenec, orsej jarní, bršlici, pampelišku, sedmikrásku, kontryhel, řeřišnici luční… Bylinky opláchneme, vybereme broučky a suché lístky, nasekáme a přidáme do mísy. Rozmixujeme 250 g uzeného tofu, 200 ml rostlinné smetany, lžičku kurkumy a tři lžíce lahůdkového droždí. Tuto směs vmícháme do mísy k nádivce, vymastíme pekáček a nádivku do něho přemístíme. Pečeme při 200 stupních dozlatova. Podáváme s vařenými brambory nebo bramborovou kaší a zeleninovým salátem.
Stalo se mi něco, co už dlouho ne, totiž že jsem zapomněla hotové jídlo vyfotit. Přijel kamarád, obědvali jsme a já na focení zapomněla jako na smrt. Uvědomila jsem si to, až když kamarád navečer odjel a já dojídala zbytky. Takže jsem vám vyfotila aspoň ty zbytky. Ale to je důkazem, že to bylo tak moc dobré, že se to snědlo vcukuletu.



více ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat