JAHODOVÝ NAROZENINOVÝ DORT

V naší rodině se odjakživa připravovaly oslavenci jednoduché a lehké ovocné nebo tvarohové dorty. Nikdy jsme si neoblíbili klasické máslové nebo dokonce potahované dorty, které jsou teď tolik v kurzu. Možná se někomu z vás proto bude zdát tenhle dort málo slavnostní.
V misce promícháme 100 g celozrnné špaldové mouky, špetku soli, 40 g cukru, půl lžičky kypřicího prášku, 4 lžíce slunečnicového oleje a 4 lžíce vlažné vody. Navlhčenýma rukama těsto vtlačíme do vymaštěné dortové formy (prům. 20 cm) a pečeme při 180 stupních dvacet minut. Necháme vychladnout
600 g jahod (použila jsem rozmražené) rozmačkáme vidličkou, vmícháme 100 g tmavého třtinového cukru a rozšleháme s tuhou částí 400 g plechovky kokosového mléka. 20 g agaru svaříme s 250 ml rostlinného mléka a zašleháme do jahodového krému. Nalijeme na dort, dáme na 15 minut do chladničky a ozdobíme jahodami. Necháme ztuhnout.



více ZDE

8 komentářů:

  1. Škoda,že se nedi kousek ukrojit z obrazovky:-), příliš lákavé!!! Nezbývá než si ho udělat:-D

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, a ještě se zeptám tady - když u čokoládového dortu jen 4g agaru, tady 20g? To kvůli těm jahodám? Předem moc děkuji za odpověď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mých zkušeností práškový agar želíruje hůř než ten v tyčince, také tady není čokoláda, která přirozeně v chladu ztuhne. Ale klidně dejte méně, třeba to bude stačit.

      Vymazat
  3. Dobrý den, dort jsem vyzkoušela, je chuťově výborný, ale vůbec neztuhl, přestože jsem použila předepsaných 20g agaru (prášek). Nakonec jsme ho jedli přímo z formy lžičkou:-). Myslíte, že kdybych použila agar vločky nebo plátky, že by se to povedlo? Děkuji. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, těžko říct, někdy se to stane, možná je na vině chybný postup (krátké vaření agaru) nebo snad každý agar želíruje jinak silně. To mě mrzí, tak alespoň že vám chutnal z té lžičky :)

      Vymazat
  4. Mně taky neztuhl, mněla jsem ale jenom jednu tyčinku agaru. Prosím mohla by jste mi napsat, jak nejlépe uvařit agar?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedna tyčinka agaru je málo. Agar se vaří různě dlouho, protože různé typy se různě dlouho rozpouští. Někdy stačí pět minut, někdy musíte vařit třeba čtvrt hodiny, aby byl agar zcela rozpuštěný. Pokud se tak nestane, agar neztuhne.

      Vymazat
  5. Je skvělý. Lehký letní dort. Není ani pracný. Použila jsem agar v prášku od Provity a ztuhl bez problémů. Děkuji za recept. Olga

    OdpovědětVymazat