PLEŤOVÝ OLEJ S POPENCEM

Loňské pleťové oleje už jsem spotřebovala, tak bylo nutné udělat nový. Tenhle obsahuje hodně popence, který je protizánětlivý, hojivý, kostivalové výhonky taktéž, vlaštovičník, jitrocel, vrbinu penízkovou a pár lístků šalvěje a rozmarýnu.
Byliny sbíráme za suchého, slunečného počasí, nesmí být vlhké. Natrháme je na drobné kousky do zavařovací sklenice a zalijeme (nejlépe panenským) slunečnicovým olejem. Ve vodní lázni zahříváme půl hodiny na 60 stupňů. Poté necháme vychladnout, zavíčkujeme a necháme stát na slunci za oknem jeden až dva týdny. Denně protřepáváme. Přefiltrujeme, plníme do vyvařených tmavých lahviček a uchováme v chladu. Používáme místo pleťového krému, stačí pár kapek.


více ZDE

11 komentářů:

  1. Dobrý den, mám dotaz, omylem se mi podařilo bylinkový olej převařit. Co s tím? Vadí to? Děkuji Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můžete s ním promazávat ztvrdlé paty nebo i na ruce bude dobrý

      Vymazat
    2. Děkuji, příště musím dát větší pozor.

      Vymazat
  2. Dobrý den, ještě mám jeden dotaz :) na obličej jsem používám čistý arganový nebo mandlový olej a nevadí mi. Ale teď jsem naložila bylinky do bio slunečnicového s mandlovým a obličej se mi osypal. Přidala jsem tam jitrocel, řebříček,kopřivu,kostival, popenec,šalvěj a šeřík. Je nějaký způsob jak zjistit jestli nějaká konkrétní bylinka pleti vadí? Třeba udělat odvar, oplachovat jím obličej a pozorovat? Je škoda pak používat olej jen na tělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ani jedna z bylinek, které uvádíte, by alergii vyvolávat neměla. A zkuste to jak říkáte, můžete i bylinku rozemnout mezi prsty a potřít jí třeba jemnou kůži na předloktí, uvidíte.

      Vymazat
    2. možná by to mohl způsobovat i ten slunečnicový olej, teď jsem měla vždy jen mandlový a arganový a musím říct, že mi byly na pleť příjemnější než slunečnicový. Moc děkuji za odpověď

      Vymazat
    3. Je to možné, alergie jsou nevyzpytatelné.

      Vymazat
  3. Mám také dotaz, k čemu je dobré olej zahřát? Funguje jako konzervace? Děkuji vám za vše, co děláte pro nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahříváním se uvolňují do oleje prospěšné látky, vlastně tak simulujeme a umocňujeme maceraci na slunci.

      Vymazat
  4. Paní Francová, slila jsem olej, že ho začnu používat.. nemůžu si pomoct, ale prostě mi to dost nevoní.. je to cítit dost těžkou rostlinnou vůní, ne zkažená ani ne přepálená vůně.. nevím, jak ji úplně popsat, ale na pleť mě to spíš odrazuje si dávat.. je to jen o zvyku nebo je něco špatně? Jak olej voní vám? Loni jsem si dělala jen čistě třezalkový olej a ten je úžasný, jak je krásně příjemný.. tak já vám nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je pravda. Já tuhle těžkou bylinnou vůni miluju :)

      Vymazat