TŘEŠŇOVÝ KOLÁČ S ČOKOLÁDOU

Umeleme 30 g lněného semínka, rozmícháme jej ve 100 ml teplé vody a necháme dvacet minut stát. V míse promícháme 150 g celozrnné špaldové mouky, 230 g polohrubé bílé mouky, špetku soli, 50 g tmavého třtinového cukru, půl lžičky mletého zázvoru, půl lžičky jedlé sody, dvě lžičky kypřicího prášku a 100 g nalámané nebo nasekané bezmléčné hořké čokolády. Nabobtnalé lněné semínko promícháme s 200 ml rostlinného mléka (nejraději používám na vaření a pečení doma vyrobené ovesné mléko), šťávou z půlky citrónu, 70 ml slunečnicového oleje a jedním najemno nastrouhaným jablíčkem. Rychle, ale pečlivě promícháme s moukou a nakonec do těsta vpravíme asi půl kila vypeckovaných třešní (měla jsem zamražené). Rozetřeme do vymaštěného pekáčku a poklademe dalšími třešněmi. Pečeme při 180 stupních asi hodinu, stav kontrolujeme špejlí. Do hrnečku nalámeme 60 g bezmléčné hořké čokolády, přidáme dvě lžíce rostlinného mléka, rozehřejeme a ozdobíme koláč, necháme vychladnout.

více ZDE

4 komentáře:

  1. Hledala jsem inspiraci na koláč s višněmi, ideálně čokoládový, a našla jsem tento recept, tak jsem si ho upravila k obrazu svému a s výsledkem jsem moc spokojená ;-) V původním receptu jsem změnila poměry a druhy mouky, ale celková gramáž je stejná - dala jsem 50g mletých ovesných vloček, 50g mletého kokosu, 50g polohrubé kukuřičné m., 100g celozrnné pšeničné m., 100g bílé špaldové m. a 30g rýžové mouky. Hořké čokolády jsem dala mnohem méně, citr. šťávy cca 1 ČL a zázvor jsem ještě doplnila špetkou mletého nového koření a bio citr. kůrou. Těsto jsem hustě pokladla višněmi a musím říct, že je to skvělá kombinace, a to jsem nakonec, s ohledem na horké letní dny, vynechala čokoládovou polevu... Moc děkuji za další inspirativní recept!

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, ten vypadá moc dobře, hned bych si dal. :) To my měli z poslední úrody bohužel hodně málo třešní. Z části za to může sucho. A to, co nezničilo sucho zničili špačci. Achjo, dost mě to štve. Snad to tento rok bude lepší. Říkal jsem si, že by možná stálo za to koupit na zahradu takové ty plašiče ptáků. To by snad alespoň na ty špačky mohlo pomoct.

    OdpovědětVymazat