CIZRNA S KYSANÝM ZELÍM NA PAPRICE

Večer namočíme 200 g cizrny do vody, druhý den vodu vyměníme a cizrnu uvaříme doměkka, trvá to cca 45 minut. 
250 g kysaného zelí propláchneme a také uvaříme doměkka. 
Rozehřejeme tři lžíce oleje a necháme na něm zesklovatět dvě velké pokrájené cibule, zasypeme mletou paprikou, drceným kmínem, dvěma vrchovatými lžícemi celozrnné špaldové mouky a osmahneme. Zalijeme 350 ml zeleninového vývaru, ochutíme lžící lahůdkového droždí, 100 g rajského protlaku, osolíme, povaříme, vmícháme uvařenou cizrnu a zelí, společně necháme projít varem a zjemníme 150 ml rostlinné smetany, kterou už nevaříme.
Podáváme s bramborovými špalíčky (1 kg vařených brambor, 250 g hrubé mouky, sůl, vařit 5 – 8 minut od vyplavání).



více luštěninových jídel ZDE

6 komentářů:

  1. Dobrý den Evo, dnes jsem zkoušela Váš recept na "cizrnový segedín" a je naprosto fantastický! Mám radost, že i po tom, co jsme vyřadili z jídelníčku maso, mohu své drahé polovičce s klidným srdcem udělat oblíbenou omáčku :-) Děkuji

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, vyzkoušla jsem a moc mi to chutnalo. Určitě se k tomuto zase receptu vrátím. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  3. luxusní..použila jsem cizrnu v konzerve a výborné.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to na me opravdu hodne zahustene, neni to tolik potreba. Jinak vyborne a nase stalice, deti to miluji. Diky!

    OdpovědětVymazat