DRSNÝ JE ZÁKON MÉ ZĚMĚ

Historické, dobrodružné, napínavé a chytré, to je něco pro mě!, říkala jsem si, když jsem brala do ruky tenhle román Tore Kvævena. Jakmile jsem začala číst, doslova mě šokovala míra brutality Vikingů a zejména hlavního hrdiny, který je všechno, jen ne kladná postava, se kterou byste se mohli ztotožnit. Ani ve své době nemohlo být bezdůvodné a bestiální vraždění nevinných lidí normou, jak o tom svědčí strach celého světa (kromě Kozáků) z Vikingů. Nebylo ale možné svým způsobem neobdivovat neuvěřitelnou sílu, vytrvalost a nadlidskou houževnatost Seveřanů. Ačkoliv je příběh vymyšlený, nepochybuji o tom, že podává docela pravdivý obrázek Ódinova lidu. Příběh je o pomstě, lsti, zradě, nenasytnosti a zarputilosti. Knížku jsem přečetla jedním dechem, je úžasně čtivá, napínavá a dobře odsejpá. Zařadila se mezi mé oblíbené kousky.


Žádné komentáře:

Okomentovat