LETNÍ ČAJ

Mám moc ráda čaje z čerstvých bylin. V létě jsou nejlepší na osvěžení mátové, heřmánkové, meduňkové, z jahodníku, maliníku a ostružiníku, ze šanty nebo dobromysli, pro barvu můžeme přidat topolovku nebo měsíček. Já si dnes uvařila třezalkový čaj s řebříčkem na zmírnění bolesti hlavy (dnes mě trápí), na lepší spánek a podporu látkové výměny. 
Jaký letní čaj nejlépe chutná vám? Pochlubte se! :)


11 komentářů:

  1. Mám ráda mátu s meduňkou, to si dávám i do studené vody s citronem či limetkou a zapráším třtinovým cukrem. Třezalka mi letos poprvé na bylinkové zahrádce pěkně kvete a tak vyzkouším i ji.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  2. já mám ráda listy maliníku nebo listy černého rybízu, jen tak, když jsem měla ještě sušené šípky, vždycky jsem pár přihodila, teď piju jen tak, občas přihodím dobromysl, toho mám na zahradě kvanta, mátu moc nemusím:) mějte krásné letní dny, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. U nás chutná meduňka, ale jen sušená. Za čerstva se nám neosvědčila. A pak šípek a heřmánek od babičky.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý podvečer, miluji všechny bylinkové čaje, piji je každý den i se svou tříletou dcerou. A to jsem k nim jako malá měla velký odpor, zachutnaly mi až v dospělosti a prvním byl matovomeduňkovy na bolest hlavy. Tuto kombinaci miluji stále a nedám dopustit na mateřídoušku, lípu, bez, třapatku, maliník, měsíček, lichořeřišnici,řebříček na bolest hlavy se mi velmi osvědčil. A spousty dalších úžasných bylinek. A teď když jsou čerstvé -paráda. Krásný den od Lenky a Anežky

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, já mám moc ráda dobromyslový, ten piju hlavně ze sušené dobromysli. a teď čersté - řebříček, mátu, šalvěj, někdy ožanku, a na zimu si suším jetelíček, svízel, prostě co najdu, mám moc ráda bylinkové čaje a dost je střídám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můžu se Vás Majko zeptat, jetelíček sušíte nať? nebo to květenství? a svízelem myslíte normálně svízel přítulu, co roste všude jako plevel?:) děkuji moc za odpověď, Zuzana (ps: jinak já tu dobromysl také zbožňuji, zrovna mám zalito)

      Vymazat
    2. Zuzko, jetelíček suším květy. a svízel ano, přítulu. dělám z něho i mastičku.

      Vymazat
    3. mockrát děkuji, jdu na jetelíček:)dnes jsem dala na sušák desítky květů měsíčku, bude na něj teď krása pohledět...myslím pro tu barevnost:), všem přeji krásnou neděli!

      Vymazat
  6. Miluji čaj z čerstvé máty, jinak v bylinkách nejsem moc sběhlá, takže jsem jich zas tolik neochutnala.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem se zamilovala do těchto kvetoucích čajů - https://www.decodoma.cz/Kvetouci-caje/ opravdu parádní chuť. Máte s nimi také někdo zkušenosti?

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám také moc ráda čaje z čerstvých plodin a bylin, doma nesmí chybět šípek a máta :-) ty si uchovávám ve velkých sklenicích a mám je stále po ruce. Ale v zimě když dojdou tak není zbytí a musím sáhnout do krabičky na čaj pro nějaký sáčkový, ale i mezi těmi se dají vybrat chuťově dobré a přijatelné.

    OdpovědětVymazat