RYCHLÝ KOLÁČ S OSTRUŽINAMI

Hotový je za chviličku a chutná výtečně!
Čtyři celá vejce a 100 g cukru ušleháme do husté pěny a postupně zašleháváme 100 ml ovesné smetany, 300 g hrubé mouky a dvě lžičky kypřicího prášku. Nakonec vmícháme ostružiny předem obalené v hrubé mouce. Pečeme ve vymaštěné koláčové formě při teplotě 170 stupňů asi půl hodiny. Hotové a vychladlé cukrujeme.


5 komentářů:

  1. Dobrý den,
    koláč jsem upekla, ale nepovedl se mi. Při zašlehávání ovesné smetany mi směs nezhoustla, ale byla řídká. Ovesnou smetanu jsem vyzkoušela poprvé a chyba asi byla, že jsem ji neměla vychlazenou. Je to tak ? Koláč nebyl nadýchaný, ale tuhý. Co je ale důležité, snědl se 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, základ je ten, že nejprve vejce s cukrem musí vytvořit tuhou pěnu, smetana tuto směs spíš naředí a mouka zase zahustí. Chlad nemá na hustotu smetany žádný vliv.

      Vymazat
  2. Vejce s cukrem mi pěnu vytvořili, možná ne tak tuhou. Myslela jsem, tak jako u kravské smetany, že musí být vychlazená, aby šla našlehat. Já po přidání smetany měla směs jako mléko, a to asi být nemělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kravskou smetanu ke šlehání dokáže trochu nahradit kokosové mléko v plechovce, jinak asi nic.

      Vymazat