DÝŇOVÝ CHLEBA

400 g dýně nakrájíme na kostky, uvaříme doměkka, slijeme, rozmixujeme a necháme vychladnout. V míse promícháme 200 g hladké bílé mouky, 200 g celozrnné špaldové mouky, ½ sáčku instantního droždí (5 g), sůl, dýňová semínka, 3 lžíce olivového oleje, dýňové pyré a 100 – 150 ml vlažné vody. Zaděláme pružné hladké těsto, které necháme hodinu v teple kynout. Těsto prohněteme a přemístíme do vymaštěné chlebové formy, posypeme dýňovými semínky a necháme je ještě 15 minut kynout. Pečeme při 180 stupních asi 45 minut.


8 komentářů:

  1. Vaše recepty ze září a října opravdu nezapřou dýňobraní a dokazují, že vaše sklizeň dýní byla opravdu hojná ;-) Takových úžasných dýňových inspirací, že ani nestíhám! Včera večer jsem zkoušela vaši Cuketovou polévku s pórkem (viz 18.září 2016), dala jsem cuketu a dýni půl napůl a byla výborná! Další dýňové recepty jsou ve frontě a čekají na vyzkoušení... Přeji krásnou dýňovou sezónu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Paní Evo, jakou dýni jste pro tento chleba použila? Mám ráda hlavně Hokaido, ale urodily se mi i jiné, které potřebuji nějak spotřebovat, tak....
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tohle není hokkaido, spíš se mi to jeví jako kříženec muškátové a máslové dýně, ale kdoví, dýně a jejich druhy jsou složitá věda :)

      Vymazat
  3. Omlouvám se, až teď jsem si všimla fotografie Hokaida. Formu máte jen vymazanou nebo i vysypanou?
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Za 55 minut upečeno, chlebík chutný, ale uvnitř je vlhký. Má to tak být? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, neměl by být vlhký. S těmi teplotami a časy je to potíž, protože každá trouba peče jinak. Pokud napíšu "pečte v dobře vyhřáté troubě, dokud není hotový", lidé vyžadují alespoň orientačně čas a teplotu, ale je třeba řídit se vlastními zkušenostmi s vlastní troubou.

      Vymazat
  5. Moc chutný a mäkký chlebík.Odporúčam vyskúšať!!

    OdpovědětVymazat