MISO POLÉVKA S CIZRNOU

Jak já miluju polévky miso! Myslíte, že na ně může existovat závislost? 
Cibuli nakrájíme na půlkolečka, 4 stroužky česneku na špalíčky a spolu se špetkou soli je necháme změknout na dvou lžících rýžového oleje. Mezitím si nakrájíme na nudličky zeleninu: 2 mrkve, 1 pórek a 3 řapíky celeru. Přidáme je do hrnce spolu s 200 g nakrájených rajčat, dobře promícháme a zalijeme 2 l dobrého zeleninového vývaru. V nouzi použijeme kvalitní bio zeleninový vývar v kostce nebo v prášku. Vaříme do změknutí, netrvá to dlouho, tak ať nerozvaříte. Přidáme 250 g propláchnuté cizrny z plechovky (když si ji sami uvaříme předem, bude to zdravější) a prohřejeme. Odstavíme, odebereme 1 – 2 sběračky polévky a dohladka v ní rozmícháme 3 lžíce mugi misa (či jiného oblíbeného misa). Jakmile polévka trochu zchladne, vrátíme polévku s misem (skloňuje se to vůbec?) do hrnce, je to proto, že miso při vysoké teplotě přichází o většinu enzymů, vitamínů a vůbec toho dobrého, oč nám jde. Dochutíme Tamari a podáváme.


3 komentáře:

  1. Závislost může existovat na cokoli, tak proč ne i na miso polévku..? Tato forma závislosti určitě není škodlivá, ba naopak zdraví prospěšná :-) Já osobně mám miso polévku také moooc ráda a byly doby, kdy jsem ji jedla téměř denně...

    OdpovědětVymazat
  2. Toto bolo moje prvé stretnutie s misom a určite nie posledné:). Polievka nám veľmi chutila a zaraďujem ju na náš pravidelný jedálny lístok. Ďakujem za inšpiráciu.

    OdpovědětVymazat