PŘESŇÁKY S FAZOLOVOU OMÁČKOU

Přesné placky, jinak křesný placky nebo také žitné placky, jsou prajednoduché, připravené z žitné mouky nebo kombinace mouk. Podobně jako bramboráky se připravovaly v různých krajích nebo dokonce rodinách trochu odlišně. Na nápad přesňáky vyzkoušet mě dovedl jeden z fanoušků mé stránky a dokonce je vyzkoušel jako první a podal mi o tom zprávu. Díky, René. 

Večer rozšleháme nebo ponorným mixérem rozmixujeme 100 g celozrnné žitné mouky, 200 g polohrubé bílé pšeničné mouky, špetku soli, špetku kurkumy, sušenou dobromysl a 750 ml vody. Necháme v chladničce do druhého dne a pak smažíme podobně jako palačinky na rozehřáté pánvi vytřené olejem. Ihned potřeme chilli olejem (či jiným aromatickým, třeba bylinkovým nebo česnekovým olejem) a přeložíme napolovic. Přikusujeme k omáčce:
Na lžíci oleje necháme zesklovatět pokrájenou cibuli a čtyři stroužky česneku. Přidáme 400 g spařených, oloupaných a pokrájených rajčat, 250 g červených fazolí z plechovky (když si je sami předem uvaříme, bude to ještě lepší) a 100 g naložených pečených rajčat (nebo sušených rajčat). Osolíme, okořeníme chilli, pepřem, římským kmínem a koriandrem a dusíme doměkka. Zjemníme dvěma lžícemi rostlinné zakysané smetany (Lidl prodává kokosovou).



3 komentáře:

  1. Přesňáky jsou prostě skvělý.

    OdpovědětVymazat
  2. Placky se mi uplne přilepily a nesly otočit. Vlastně ani sedřít dratenkou :D kde jsem mohla prosím udelat chybu? (Tohle se mi stalo už několikrát, placky a palačinky jsou má achillovka)

    OdpovědětVymazat