ČESKÉ BUCHTY Z KVÁSKOVÉHO TĚSTA

Tak jsem v rámci svých možností vychytala mouchy a předkládám vám svůj recept na české buchty z pšeničného kvásku. 
V míse promícháme 500 g hladké bílé mouky, 50 g moučkového cukru, špetku soli a najemno nastrouhanou, uvařenou a oloupanou bramboru. Do odměrky odvážíme 33 g pšeničného kvásku (uděláte jej tak, že lžíci žitného kvásku po čtyři dny přikrmujete celozrnnou pšeničnou moukou), rozmícháme s 200 ml vlažného mléka, jedním vajíčkem, 50 g rozpuštěného másla a doplníme mlékem na 450 ml. Vmícháme do mouky, ale nehněteme a v zakryté míse necháme v teple 12 hodin kynout.
Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučený vál, krátce prohněteme a necháme pod utěrkou půl hodiny odpočívat. Těsto rozdělíme na 24 stejných dílů, naplníme nádivkou (makovou, tvarohovou, povidlovou…) a rovnáme do vymaštěného pekáčku. Každou buchtu ze všech stran dobře potřeme rozpuštěným máslem a necháme ještě asi 15 minut na pekáčku kynout. Pečeme na 200 stupňů 30 minut dozlatova, upečené potřeme mlékem, necháme vydechnout a vyklopíme. Cukrujeme. Pohádka!
Já si navečer uvědomila, že jsem hotové buchty zapomněla vyfotit v plné kráse, tak poslední fotka je taková bídná, ubohé zbytky na tácu 




více ZDE

4 komentáře:

  1. Dobrý den, není někde v poměru problém? Mě z toho "těsta" vyšla trochu hustější kaše:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chyba tam není, mně to funguje dobře

      Vymazat
    2. jak má vypadat těsto vidíte na první fotce, celkové množství tekutiny je 450 ml (včetně vejce a rozehřátého másla)

      Vymazat