POHANKOVÉ TYČINKY S MÁKEM

Společnost Country Life začala jako první v ČR nabízet biopotraviny. Líbí se mi, že není jen pouhým obchodníkem se zdravou výživou, ale obhospodařuje ekofarmu, má vlastní certifikovanou biopekárnu, pracuje i na poli osvěty. Tahle sympatická společnost mi nabídla spolupráci: čas od času mi pošlou nějaký svůj produkt a já ho vyzkouším - buďto ho doporučím nebo nedoporučím. Dohodli jsme se, že pohádky psát nebudu 
Tentokrát jsem vyzkoušela datlový sirup, dá se použít za studena jako sladidlo, třeba na obilninovou kaši a můžeme s ním osladit i různé zákusky pečené i nepečené. Je to výborná alternativa například k javorovým, kukuřičným nebo špaldovým sirupům.
Na 24 hodin namočíme do vody 100 g vyprané světlé pohanky. Během té doby ji alespoň třikrát propláchneme. Nabobtnalou pohanku rozmixujeme spolu s 200 g datlí a 100 g suchých ovesných vloček na pastu. Vmícháme 80 g mletého máku, 5 lžic rozehřátého kokosového oleje a 4 lžíce datlového sirupu. Dobře promícháme, aby se všechny ingredience spojily, a navlhčenou rukou natlačíme do malého pekáčku nebo formy vyložené potravinářskou fólií. Povrch uhladíme a dáme přes noc do chladničky ztuhnout. Krájíme na tyčinky nebo čtverečky. Je to výtečná svačinka plná energie.




více ZDE

4 komentáře:

  1. Jak dlouho, prosím, vydrží taková dobrota poživatelná? Ať nepřepísknu množství a nezkazí se mi dřív, než je sníme... Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V uzavřené nádobě v chladničce by měly pár dní vydržet.

      Vymazat
    2. Bála jsem se zkažení zbytečně - po poloviční dávce se jen zaprášilo už během prvního dne... Díky za recept :-)

      Vymazat
  2. To je super nápad. Myslíte, že by na to šlo využít i zbylé křupinky, které doma máme? Jsou to BIO křupinky, takže by to mělo být co se výživové látky týče v pohodě. :) Manželce doma zbyly po těhotenství, protože to jsou speciální křupinky a potraviny určené pro těhotné ženy. Děkuji za váš názor. :)

    OdpovědětVymazat