CHAČAPURI

Do mísy prosejeme půl kila hladké mouky, uprostřed uděláme důlek, do kterého rozdrobíme 20 g čerstvých kvasnic a posypeme je lžičkou cukru. Zahřejeme 125 ml mléka, část nalijeme na kvasnice a rozmícháme na kašičku. Zakryjeme a necháme vzejít kvásek. Vmícháme 3 celá vejce, 60 g rozehřátého másla, půl lžičky soli, a zbytek vlažného mléka. Zamícháme v míse, vyklopíme na pomoučený vál a rukama dobře prohněteme. Vrátíme do mísy, zakryjeme utěrkou a necháme v teple hodinu kynout.
Nastrouháme nahrubo 400 g sýra (já použila svůj domácí z mléka, vy můžete použít fetu, balkánský sýr a mozarellu), vmícháme lžíci másla, sůl a misku jarních bylinek (bršlici, kopřivy, pampeliškový list, řebříček, mladé lístky kostivalu, popenec…). Prostě tam dejte, co najdete. Jestli se vám nechce sbírat divoké bylinky, dejte tam alespoň bazalku, petrželku, libeček, pažitku, dobromysl a podobné zahradní bylinky. Sýrovou náplň dobře promícháme, klidně rukou.
Vykynuté těsto vyklopíme na vál, rozdělíme na dvě půlky a každou roztlačíme na placku. Doprostřed placky dáme sýrovou nádivku a od krajů zabalíme jako raneček, který rozválíme nebo roztlačíme na co nejtenčí placku, nejlépe do 1 cm tloušťky.
Placky přeneseme na plech, potřeme žloutkem rozšlehaným v mléce a pečeme na 250 stupňů v dobře rozpálené troubě 10 – 15 minut dozlatova. Vyndáme z trouby a potřeme máslem.
Placky chačapuri jsou triviálně jednoduché a docela dobré, hodí se jako příloha třeba k salátům nebo polévce, doporučuju je vyzkoušet :)



více ZDE

4 komentáře:

  1. Zdravím vás,dnes peču podle vašeho receptu chačapuri.Vypadá to fakt dobře dala jsem tam všechno co jsem našla na mojí zahrádce.Teď jsem dala první do trouby,čekám.Mám k tomu salát z červené řepy tak jsem zvědavá co tomu řekne rodina zdravím vás a napíšu jak to dopadlo L.K.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím vás,byla to fakt dobrota,šla jsem na noční směnu a vzala kousek do práce velký úspěch!Víte já jsem kuchařka která pracuje v továrně na čipy :( ostuda.Ale já bych dnes nemohla v té hrůze vařit,takže mám tři dcery +manžel +dva nápadníci starších dcer+morče Mašlenka a vyvařuji jim.A tak míchám zdravé s nezdravým (hlavně manžel je masožravý).Jedno vám musím napsat jste bůh mezi všemi kuchaři a bylinkáři v naší zemi.Vaše stránky jsou pohlazení pro tělo i duši,jste prostě úžasná.nejsem člověk který chválí kdekoho za kdeco,ale vy jste poklad.Akorát já trochu nestíhám vaše recepty vyzkoušet,jinak pohoda.Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Lenko za tolik chvály, úplně jste mě přivedla do rozpaků :) Mějte se krásně.

      Vymazat