ČOČKA SE ZELENINOU A ŠVESTKOVÝM SIRUPEM

100% vegan.
Vzhledem k tomu, že naši předkové používali povidla do slaných jídel úplně běžně, k masu se vaří švestková omáčka a v dřívějších dobách se vůbec nerozlišovala sladká a slaná jídla, řekla jsem si, že skvělým švestkovým sirupem zkusím ochutit luštěninovo-zeleninové jídlo.
200 g hnědé čočky namočíme přes noc do vody, druhý den scedíme a propláchneme. Na třech lžících oleje necháme změknout pokrájenou cibuli, přidáme jednu mrkev, jednu petržel a čtvrtku celeru pokrájené na kostky. Chvíli restujeme spolu s cibulí, dokud zelenina nezačne vonět a vsypeme namočenou čočku. Zalijeme vodou, ale jen tak, aby směs nebyla zcela pod vodou a bez soli vaříme 15 minut. Přidáme 2 brambory pokrájené na kostky a osolíme bylinkovou solí a dovaříme, dokud brambory nezměknou. Přebytečnou vodu slijeme a vmícháme tři lžíce švestkového sirupu a dvě lžíce citrónové šťávy. Případně dosolíme. Jídlo má příjemnou sladkokyselou chuť a švestkový sirup v něm nijak neruší, naopak.



více ZDE

7 komentářů:

  1. Preji krasny den do Cech. Pani Evo, vsimla jsem se ze dost pouzivate Svestkovy sirup. Nikdy jsem o tom neslysela. Jak to chutna je to jako tekuta povidla???
    Dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ano, přesně tak, sirup chutná jako tekutá povidla, je výborný.

      Vymazat
    2. Hmm, to musim zkusit az zas pojedem do Cech. Ale ted me napadlo co naredit povidla...lol

      Vymazat
  2. Přeji pěkný den,
    kde se dá koupit tenhle švestkový sirup?
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.countrylife.cz/sirup-svestkovy-350-g-bio-country-life

      Vymazat
    2. Děkuji...hned jsem si objednala a samozřejmě jsem nezůstala jen u švestkového:))) Eva

      Vymazat
  3. Krasny den Pani Evo, tak jsem to zkusila, a je to super. Naredena, rozmixovana povidla. Dnes jsme to meli na bramborovych plackach, moc dobry.

    OdpovědětVymazat