ALPSKÉ KOŘENĚNÉ CUKROVÍ

Recept na tohle moc dobré cukroví jsem si opsala z jakéhosi časopisu na návštěvě a upravila pro své potřeby. Cukroví se prý musí alespoň dva týdny odležet, tak do něj! :)
V míse promícháme 100 g hladké bílé mouky, 100 g celozrnné špaldové mouky pečlivě prosáté, 50 g Solamylu, 80 g najemno umletého (použila jsem elektrický mlýnek na kávu) kokosového cukru, 15 g kakaa, půl lžičky kypřicího prášku, půl lžičky mleté skořice, dva tlučené hřebíčky, 4 tobolky zeleného kardamomu a dvě špetky strouhaného galgánu (pokud nejste fandy exotického koření, použijte prostě koření do perníku). Vrchovatou lžíci vanilkové Hrašky (nahrazuje vejce) rozmícháme v troše vody dohladka a zapracujeme ji do mouky spolu se 120 g změklého rostlinného másla, například Alsanu. Těsto dobře prohněteme a necháme hodinu odpočívat v chladu. Poté znovu prohněteme a rozdělíme na tři stejné díly, které rozválíme na hady silné 2 cm. Pečeme při 180 stupních 15 minut. Ihned potřeme polevou: 50 g najemno umletého kokosového cukru + 1 lžíce citrónové šťávy. Ještě zatepla nakrájíme na 3centimetrové šikmé špalíky a necháme odležet v uzavřené plechovce v chladu.


9 komentářů:

  1. Hmmm, cukroví vypadá vskutku lákavě, takže ho otestuji ;-) Zaujal mě v receptu galgán... Dočetla jsem se, že vůní a chutí je podobný zázvoru... Dal by se tedy nahradit mletým zázvorem nebo byste ho NEvynechávala? Děkuji za odpověď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Galgán je trochu zázvoru podobný, je aromatičtější, ovšem nikoliv štiplavě jako zázvor, ale sladce, třeba jako pomeranč :)

      Vymazat
  2. Můžu se zeptat - ten Alsan jako palmový tuk nepodporuje kácení stromů? Já se v problematice detailně nevyznám a důvěřuju vám, jen by mě to zajímalo. Děkuju, určitě vzkouším:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Alsany se prodávají dva, jeden zelený, obyčejný a druhý zlatý, který je bio. To znamená, že na jeho výrobu byly použity palmy z udržitelné produkce, tedy nikoliv z plantáží na místě bývalých pralesů.
      Můžete ale použít jiný tuk, pokud k označení bio důvěru nemáte, vyrábí se ryze slunečnicový nebo kokosový margarín.

      Vymazat
  3. Právě jsme s mojí čtyřletou dcerkou Růženkou dopekly a cukroví je vynikající.Hlavně kokosový cukr je fajn.Neškodí diabetikûm.Nenamlela jsem jej a vůbec to nevadí.Krásně se rozpustil.Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  4. Téměř nikdy se nedržím striktně receptů, zkouším variace či upravuji dle surovin doma. Tentokrát jsem se ale receptu opravdu přesně držela, dokonce jsem si i ve větším městě obstarala galgán, až na to, že mi trochu ujela ruka a dala jsem do těsta skoro celou lžičku prášku do pečiva. Cukroví chuťově znamenité, jen mi při pečení hadi místy napraskli, a tak se i hůře krájeli. Přikládám to většímu množství kypřidla nebo příště nedat Hrašku, ale normálně domácí vejce...? I když jsem cukroví uchovávala v chladu v plechové dóze s jablkem, stejně je docela drobivé... Nicméně chuťově je to slast! Rozhodně se k tomuto receptu budu ráda vracet a velké díky za něj :-) Ještě jsem dumala nad názvem - proč zrovna "alpské", když koření je exotické...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vtip je možná v tom, že po 15 minutách není uvnitř dokonale propečené, ale měkké. Možná ho příště pečte jen 10 minut. Mně se nedrobilo a krájelo se dobře. Proč je "alpské" nevím, v časopise ho tak nazvali. Bohužel už si nevzpomínám, o jaký časopis šlo, opsala jsem si recept na návštěvě :)

      Vymazat