MRTĚ DOBRÁ BÁBOVKA

Název jsem nevymyslela já, ale naše Saša, to jste asi poznali 
V míse promícháme 150 g umletých vlašských ořechů, 220 g najemno nastrouhané mrkve, 70 g hrozinek, 120 g mouky z neloupané rýže, 150 g celozrnné špaldové mouky, 1 lžičku jedlé sody a 2 lžičky kypřicího prášku. V jiné nádobě rozšleháme 2 vejce, 120 ml javorového sirupu, šťávu z půlky citronu, 100 ml oleje a 80 ml vody. Tekutou složku vmícháme do sypké a nalijeme do vymaštěné a vysypané bábovkové formy. Pečeme při 180 stupních 40 – 45 minut.


10 komentářů:

  1. Dobrý den paní Evo, děkuji za další z mnoha receptů a inspirací.
    Sleduji Vás léta, mám Vaše kuchařky a jsou jediné, které používám.
    Miluji improvizované vaření (co dům dá) a stejně i bylinky a jejich pomoc.
    Děkuji za vše co děláte, každé ráno koukám co bude za dobrotu 🙂
    Přeji hezké dny a v této době zdraví a nadhled. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Martino, díky moc! Na facebookové stránce je příspěvků (nejen o vaření) mnohem, mnohem více. Blog funguje pouze jako duplikátor receptů pro ty, kterým právě na facebooku moje povídání bylo na obtíž nebo pro ty, kteří facebook nechtějí. Mějte se krásně a držte se ♥

      Vymazat
    2. Ano, sleduji Facebook, ale sama ho nemám, tak můžu reagovat jen takto.
      PS bábovka úžasná, jen jsem neměla možnost rýžové mouky, tak jsem dala opražené, mleté ovesné vločky a paráda.
      Krásný slunečný podvečer z Jihlavy 🌞

      Vymazat
  2. Paní Evo, není v té bábovce i hořká čokoláda nebo kakao? Na fotce vypadá bábovka hodně tmavá, tak proto se ptám... Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není, to je ten tmavý sirup, ořechy a celozrnná mouka, však to zkuste a uvidíte, že ji také budete mít takhle tmavou :)

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď! To si pište, že ji vyzkouším ;-)

      Vymazat
    3. Dnes vyzkoušeno a je výborná, tj. mrtě dobrá!!!!! Barva krásně karamelová, světlejší než na vaší fotce... Asi to bude i tím, že jsem místo javorového sirupu použila jablkohruškový koncentrát a rozinky sultánky, zatímco vy máte asi korintky, že..? Mouku si taktéž melu vlastní, držela jsem se vašeho receptu. Provedla jsem malé vylepšení v podobě bio citrónové kůry, rozinky chvíli namočené v rumu a trocha skořice. Určitě jsem nepekla naposled a troufám si říct, že jí ten trefný název zůstane u nás doma napořád ;-)))

      Vymazat
  3. Mrtě krutý. Tak tahle musela chutnat. Už jen podle ingrediencí a hlavně těch fotek? Jak často se věnuješ vaření? Je to jen hobby nebo si i kuchařka v profesionálním životě? Každopádně by ses uživila i jako fotografka. Blog psaný stylem, cením. Jaký, prosím, používáš na vaření šlehač?

    OdpovědětVymazat