MRKVOVÝ KOLÁČ S ČOKOLÁDOU

V mlýnku na kávu nameleme 3 hřebíčky, půl lžičky bílých pepřů a 6 tobolek zeleného kardamomu. Dáme do mísy, vmícháme lžičku skořice a půl lžičky mletého zázvoru, 100 g mletých mandlí, špetku soli, 150 g mouky z neloupané rýže (nejlepší je si mouku rovnou namlít, třeba právě v mlýnku na kávu, pokud nevlastníte mlýnek na obilí), lžičku kypřicího prášku, 100 g strouhané mrkve a 250 g jablečného protlaku. Ve vodní lázni rozehřejeme 60 g 90% čokolády, 60 g rostlinného másla a 3 lžíce Sladovitu (pokud chceme mít moučník bezlepkový, osladíme něčím jiným). Vlijeme do mísy a promícháme. Pečeme při 170 stupních asi půl hodiny. Dáme vychladit a krájíme až poté.

2 komentáře:

  1. Výborný! Neloupanou rýži jsem "řízla" čirokem a červenou pšenicí a jelikož jsem doma neměla jablečný protlak a nechtělo se mi ho vařit, poradila jsem si následovně - na velmi jemném struhadle jsem nastrouhala cca 200g jablek a cca 50g dýně a do těsta pak navíc přidala jednu lžíci vanilkové hrašky ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za recept, koláč byl naprosto vynikající, chutnal nám i návštěvě. Postupovala jsem přesně podle návodu, jen rýži jsem použila natural jasmínovou (od Countrylife). Určitě budu péct opakovaně.

    OdpovědětVymazat