ČOKOLÁDOVÁ BÁBOVKA S OŘECHY

Výtečná bábovka, která je navíc hotová vcukuletu.
Ve vodní lázni rozehřejeme 100 g bezmléčné hořké čokolády a rozmícháme ji dohladka s 200 g jablečného pyré (neslazené přesnídávky), 50 ml oleje (výborný je nějaký ořechový olej) a 220 ml rostlinného mléka.
V míse promícháme 250 g polohrubé mouky, 100 g pohankové mouky, špetku soli, 80 g tmavého cukru (rapadury), lžičku skořice, lžičku sušené pomerančové kůry, 2 lžičky kypřicího prášku bez fosfátů, půl lžičky jedlé sody, 50 g nahrubo nalámaných vlašských ořechů a 50 g hrozinek. Vlijeme připravenou čokoládovou směs, důkladně, ale krátce (ručně) promícháme a nalijeme do dobře vymaštěné a hrubou moukou vysypané bábovkové formy. Pečeme při 180 stupních asi 50 minut až hodinu, stav kontrolujeme špejlí.


2 komentáře:

  1. chtěla jsem s mojí holčičkou udělat tuhle bábovku, ale rozbila se nám váha. Tak říkám co teď. Tak jsem zkusila hledat na internetu a narazila jsem na tento recept na hrníčkovou bábovku
    https://mlsnavarecka.cz/hrnickova-babovka-mramorova/ je to ta nejlepší hrníčková bábovka co jsme kdy jedli.

    OdpovědětVymazat
  2. Ochutnala jsem teď na návštěvě u kamarádky pralinky s chilli a musím teda říct že to mě opravdu bere. Kdyby to tak bylo všude dostupné, vůbec bych se nezlobila, jen co je pravda. Ale v dnešní době tolik lidí nemá tak velké peníze abychom si toto mohli dovolit no.

    OdpovědětVymazat