PEČENÉ ČERVENÉ ZELÍ S OŘECHY

Půlku velké hlávky červeného zelí rozebereme na jednotlivé listy a ty natrháme na kousky velké asi jako půlka nebo čtvrtka pivního tácku. Vložíme je do pekáčku, pokapeme dvěma lžícemi panenského olivového oleje, posypeme lžící mleté papriky, třemi utřenými stroužky česneku, solí a čerstvě tlučeným pepřem.
Přiklopíme a pečeme půl hodiny při 200 stupních, potom přidáme 50 g vlašských ořechů a 50 g hrozinek a pečeme ještě půl hodiny bez pokličky dokřupava.
Podáváme nejlépe s pečenými brambory nebo chlebem. Je to delikatesa.


více ZDE

5 komentářů:

  1. Vaše recepty si ručně opisuju a pak si nimi listuju....a vybírám si, co si dobrého uvařím..... Děkuji!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Ač mám rozinky ráda, k tomule receptu mi nepasovaly, jinak výborné :)

    OdpovědětVymazat
  3. Našel jsem obdobný recept na Pinterestu, jen se zelí (červené nebo bílé) nakrájí příčně na cca 2-2,5cm tlustá kolečka, jedna strana se potře směsí koření (dle Vašeho receptu i ořechů) a dá se na 20 min. zapéct (já dávám v plynu na 200°C), pak se opatrně otočí, potřu zbylou marinádou a dopeču opět cca 20 min. Jíst buďto samotné nebo s chlebem. Na to, jak je to jednoduché, chutná skvěle.

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes jsem opět pekla. Vytuněné a všemi oblíbené jídlo včetně rozinek :-)

    OdpovědětVymazat