VEGANSKÝ "CHEESECAKE"

Řekla bych, že tohle je přesně ten druh moučník, který by měl dostat na stůl každý, kdo říká, že bez smetany, vajec, másla a tvarohu to nikdy nebude ono :) Je výtečný, jemný, božský!
200 g čerstvých nebo předem namočených sušených datlí rozmixujeme se 100 g vlašských ořechů nahrubo. Hmotu vtlačíme do vymaštěné dortové rozevírací formy o průměru 20 cm. Jednu tyčinku agaru (4 g) namočíme na půl hodiny do 200 ml ovesného mléka. Potom za stálého míchání rozvaříme, vznikne hustá kaše. Do mixéru vložíme 200 g předem namočených kešu ořechů, 200 ml kokosové smetany, 5 lžic rýžového sirupu, šťávu z jednoho citrónu a povařený agar. Rozmixujeme na jemný krém a rozetřeme jej na korpus. Několik jahod rozmixujeme s trochou sirupu nebo cukru a ozdobíme koláč. Necháme ztuhnout v chladu. Na talířku můžeme ozdobit zbylým jahodovým pyré.


více ZDE

5 komentářů:

  1. Zdravím p. Evo, včera jsem dělala jahodovou zmrzlinu podle receptu z vaší kuchařky a myslela jsem, že bude možné ji druhý den porcovat jako když se koupí v obchodě když je v ní tolik šlehačky, ale je tak zmrzlá že nejde vůbec nabrat. Udělala jsem nějakou chybu nebo to tak nedobytné míváte také. :-) ?
    Nechám ji povolit.....
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nemáte zmrzlinový přístroj nebo zmrzlinu nemícháte, zmrzne na kámen, my ji necháváme povolit.

      Vymazat
    2. :-))) už povoluje. Já zmrzlinu domácí nedělávám, proto nemám zkušenosti. Příště zkusím promíchávat. Chuťově je báječná. Díky. A.

      Vymazat
  2. Dobrý den, vaše recepty mě fascinují a moc bych je chtěla zkusit - mám jednu otázku . jaký používáte mixér pro výrobu mlék? Tyčový? stačí? Nemusíte psát značku, stačí typ...děkuji moc. kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, donedávna jsem používala tyčový, ale už asi týden mám stolní :)

      Vymazat