OCHRANNÝ OLEJ NA OPALOVÁNÍ

Před několika lety jsem se kdesi dočetla, že středomořské národy odpradávna používají jednoduchý a dostupný prostředek na ochranu proti sluníčku. Smíchají panenský olivový olej a čerstvou citrónovou šťávu a tuhle směs nanášejí na nechráněnou kůži – a to od novorozeňat po stařečky. Řekla jsem si, že když je to dobré pro ně, bude to dobré i pro mě a od té doby nic jiného nepoužívám. Tenhle opalovací olej obstál na jedničku i na dovolené u moře. Nezpůsobuje žádné alergické vyrážky a navíc krásně voní. Bohužel vám ale zamastí plavky Emotikona smile
Smícháme asi 250 ml extra panenského olivového oleje a šťávu z jednoho citrónu. Nalijeme do lahvičky, před použitím protřepeme. Na dovolenou nic nevozíme, suroviny si koupíme přímo na místě, což je jedna z výhod tohoto vynálezu.



více ZDE

3 komentáře:

  1. Mohu jenom doporučit z vlastní zkušenosti. Ptala jsem se u moře domorodého stařičkého Chorvata, jaký použít faktor na opalování, když je už září. Tázavě na mě pohlédl a dal mi svůj vlastnoručně lisovaný olivový olej, nic víc. Děkuji za tip, vyzkouším i s citrónem. Proč olej? Protože pokožka regeníro, jak říkal. Nic víc nepotřebuje, jen okamžitou regeneraci. Vyhýbat se slunci kolem poledne a opalovat se do dvou, tří metrů od moře. (zákony fyziky, úhel dopadu paprsků od mořské hladiny, škodlivé UV záření ve zkratce). A jak víte kuchařky, olej se přepaluje, tedy po hodině, dvou, hups do moře se opláchnout a znova namazat při dalším opalování. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je super tip. Určitě ho v létě vyzkouším. olivový olej doma mám a šťáva z čerstvého citrónu také nebude žádný problém, tak jsem na to zvědavá. Zatím jsem olivový olej používala jenom v kuchyni pro přípravu zeleninového salátu, ale věřím, že i pro jiné využití bude skvělý.

    OdpovědětVymazat