JMENUJI SE OREL

Tahle krásná, něžná a vtipná dětská knížka od Romi Grey vznikla podle skutečných událostí, přečtete si v ní o životě jedné zachráněné slepičky. Navíc má půvabné ilustrace, které mi připomínají Milneho Medvídka Pú. Myslím si, že je to ten pravý vánoční dárek pro děti, kterým připomene, co se děje venku, jak vzniká jídlo a možná i soucit, který je malým dětem většinou vrozený.
„Cítila jsem, že mám domov a k němu patřím. Tak, jako se v životě doplňují motýl a kytka, tak i naše spojení slepice a kocour bylo ozdravné jako kapky vody v poušti. Stejně jako se říká, že slovo dělá charakter, došli jsme s našimi kamarády k názoru, že slovo dělá i hezká těla a naše osobní štěstí dělá šťastné i naše blízké. Já slepičí naháč, co jsem dostala jméno Orel, vím, že si málokdo všiml, že vystoupit ze škatulky ´hospodářské zvíře´ nám s husami, kachnami, ovcemi, kozami, králíky, kravami a prasátky půjde těžko. Přichází nový čas a já sním o životě, kdy lidský hlas řekl: ´Nemůžem ti, Orlíku, ublížit, ublížili bychom i sobě.´ A tak jsme toho dne uzavřeli spojenectví a dotekem navždy stvrdili přátelství mezi slepicí a člověkem.“


Žádné komentáře:

Okomentovat