KDOULOVÁ ZAVAŘENINA

Já mám radši kyselejší zavařeniny a tahle je přesně taková, jaké mám ráda, příjemně nakyslá a voňavá. Dostala jsem bedničku padaných kdoulí, byly uvnitř hnědě strakaté, ale prý to nevadí, nejde o hnilobu.
Kdoule pečlivě omyjeme, chloupky odrbeme drátěnkou a i se slupkou okrájíme, až nám zbude pouze jaderník. Vložíme do hrnce, trochu podlijeme vodou a vaříme doměkka, podle potřeby můžeme průběžně podlévat, ale nepřeháníme to, jen abychom si hmotu nepřipálili. Rozmixujeme ponorným mixérem a vmícháme cukr. Ještě krátce povaříme a plníme do vyvařených skleniček. Zavíčkujeme a necháme vychladnout dnem vzhůru. Já měla 5 kilo kdoulí (bez jádřinců) a osladila jsem to pouze 1 kilem cukru. Ale můžete ochutnat a případně ještě cukr přidat. Hotovo točit, jak říkávala má babička :)


Žádné komentáře:

Okomentovat