PÁRKY NA PAPRICE

Když přijede na pár dní kamarádka Janina, vždycky přiveze veganské párečky a salám, protože ví, že jistá část naší rodiny se po nich může utlouct a já jako zdravotní arbitr jim je nedopřeju. 
Na lžíci oleje osmahneme pokrájenou cibuli, přidáme nakrájenou červenou papriku a 240 g sojových párečků. Chvíli opékáme, okořeníme lžící sladké a lžící uzené papriky, osolíme a zalijeme 200 ml horké vody. Dusíme 20 minut a zalijeme 250 ml rostlinné smetany s rozšlehanou lžící hladké mouky. Pět minut povaříme a ochutíme stroužkem utřeného česneku. Podáváme s dušenou rýží a salátem.


4 komentáře:

  1. Mě spíš vždy odrazovalo to přibližování se výrobkům z masa. Chápu ale že pro lidi, kteří přechází či přešli z masité stravy na vegetariánskou je to lákavé dát si něco rostlinného co vypadá jako uzené maso. Jsem vegetariánem srdcem i duší od dětství, hned co jsem si o sobě mohla trošku rozhodovat a ráda si dopřeju tempeh i uzené tofu, ale jen proto že mi chutná samo o sobě, ne že bych v něm cítila vzdálenou podobu s masem.
    Dříve se mi hůře hledali kuchařky, kde bych nenašla čistě vegetariánské recepty i na pohled bez nutnosti připodobnění k masité stravě. Dnes už jich je naštěstí mnoho a také jsem mnohem tolerantnější :-)
    Zdraví Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. my nejíme maso více než 20 let, takže o nějakém přecházení není řeč, prostě jim to chutná, nic víc v tom nehledejte :)

      Vymazat
    2. To bylo jen takové mé zamyšlení :-)

      Vymazat
  2. Ještě vzpomínka: asi před 15ti lety, když jsem byla v zahraničí pozvána na barbecue, tradiční víkendové rodinné setkání v létě. Hostitelé dopředu věděli, že jsem vegetariánka a náležitě se na to připravili. Nakoupili sójové párky, sójové jitrnice, sójové steaky, nebyli k rozeznání od klasických. Asi byli překvapeni z mého vyděšeného výrazu, ale z Čech jsem nic podobného neznala. Ze slušnosti jsem tedy ochutnala, muselo je to stát spoustu peněz, ale asi bylo znát, že si to neužívám, navíc grilovaná sója je dost těžká na trávení, příště se podávala už jen grilovaná zelenina :-)

    OdpovědětVymazat