PODZIMNÍ BÁBOVKA

Výjimečně dobrá bábovka, do které užijete dobroty z vlastní zahrady a sadu. Kdo nejíte vajíčka, můžete je nahradit Hraškou, vanilkovým pudingem, mletým lněným semínkem, rozmačkaným banánem nebo jablečným pyré.
V míse promícháme 180 g polohrubé mouky, 50 g celozrnné špaldové mouky, 100 g rapadury (nebo cukru), 100 g mletých vlašských ořechů, 100 g mletého máku, lžičku sušené pomerančové kůry a lžíci kypřicího prášku.
V jiné nádobě promícháme dvě větší najemno strouhaná jablka, 2 celá vejce, 125 ml ořechového (nebo jiného) oleje a 200 ml jablečného moštu. Tekutou složku vmícháme do sypké a navrstvíme do vymaštěné a kokosem vysypané bábovkové formy. Pečeme při 180 stupních asi 50 minut.



2 komentáře:

  1. Naprostý souhlas-výjimečně dobrá! Použila jsem šťastná vajíčka a s moukou jsem experimentovala,tj.doma namleto (špalda, pohanka, čirok). Velké díky za podzimní laskominu 😉 👍

    OdpovědětVymazat
  2. Kefírovou bábovku mám ze všech možných dezertů úplně nejradši, hlavně jí mám spojenou s našimi tradičními vandry, které s kamarády pořádáme dvakrát do roka s výbavou z obchodu https://armik.cz/ Manželka vždy napeče tuto lahůdku a po mně pak chtějí vždy všichni ochutnávat, až mi skoro nic nezbyde :-D Naštěstí jsme na to během posledních let byli připraveni a napeklo se tak hned několik pekáčů.

    OdpovědětVymazat