ŘEZY Z MRKVE A MANDLÍ

V míse promícháme 250 g mletých mandlí, 300 g celozrnné špaldové mouky, špetku soli, půl lžičky jedlé sody a dvě lžičky kypřicího prášku. Do jiné mísy najemno nastrouháme půl kila mrkve a promícháme ji se 100 g tmavého třtinového cukru muscovado (nebo jiného oblíbeného cukru) a 150 g sušených brusinek. Ve třetí nádobě rozšleháme 200 g rostlinného mléka (já použila domácí kešu mléko), 50 ml slunečnicového oleje a dva vidličkou rozmačkané banány. Obsah všech tří nádob dobře promícháme, navrstvíme do vymaštěného pekáčku (cca 25/40 cm) a pečeme při 180 stupních asi 60 minut. Stav kontrolujeme špejlí.
400 ml kokosového mléka (jeho tuhou část) vyšleháme s jedním sáčkem ztužovače šlehačky a třemi lžícemi tmavého třtinového cukru. Potřeme vychladlý moučník a dáme vychladit.



více zdravých moučníků najdete ZDE

4 komentáře:

  1. vyzkoušela jsem je a jsou velice dobré

    OdpovědětVymazat
  2. Recept je naprosto famózní :-) Udělala jsem minidortíky (ve formě na muffiny) a velmi mě překvapila kokosová "šlehačka". Děkuji za inspiraci Z.

    OdpovědětVymazat
  3. Dělala jsem poloviční množství do nízké bábovkové formy a bylo to famózní, jak už tu zaznělo :-) TIP: na poloviční dávku jsem dala 100g mletých mandlí + 20g mletých lněných semínek, 100g celozrnné špaldové mouky + 50g (= 4 lžíce) polohrubé kukuřičné mouky, navíc jsem těsto ovoněla kůrou z bio citrónu ;-) Jinak o "kokosové šlehačce" jsem už četla všude možně a dnes jsem ji konečně díky tomuto receptu vyzkoušela a je fantastická! Plechovku je dobré dát předem na alespoň 2 hodiny vychladnout do lednice, díky čemuž je tuhá část mléka dokonale "tuhá" ;-) Ztužovač je už mírně nasládlý, tak jsem další cukr nepřidávala... Děkuji za další skvělý recept!

    OdpovědětVymazat