DO TMY

Útlá knížka od Anny Bolavé je sugestivně popsané umírání jedné osamělé a „jiné“ lidské bytosti. Jak tenká je hranice mezi pouhým podivínstvím a skutečným šílenstvím! Hodina po hodině, den po dni na začátku horkého léta, je popisován tak barvitě, že se úplně snadno ocitnete na rozpálené půdě mezi sesychajícími bylinami, ve šťavnatém kopřivovém houští ve vlhkém stínu opuštěného mlýna, pod nočním nebem osvětleným blesky nebo dokonce pod hladinou rozvodněné řeky. Knížka mě skoro uvrhla do deprese, v některých okamžicích jsem se poznávala. Určitě ji doporučuji k přečtení, podobně zajímavých knížek je málo. Trochu mě ale rušilo, že téma podivínské osamělé ženy, překladatelky, se zvláštním vztahem k přírodě a vraždou na krku nepřekonatelně popsala už před pár lety Olga Tokarczuková ve své nádherné knize Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých, ale co, nemůžeme mít všechno.



2 komentáře:

  1. Knihu jsem četla a jestli Vám to pomůže, taky jsem se poznávala. Zvláště v úsecích, kdy popisuje, jak pro lidi byla podivínskou. Když já sbírám bylinky, taky k tomu nepotřebuji publikum....Krásná knížka a Vám Evi pěkný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se spíš poznávala v některých místech, jak si třeba lehla ke kmeni pokácené lípy, její pocity mi byly blízké. Hezký víkend i vám :)

      Vymazat