PIKANTNÍ CIZRNA

Strávníků nám nějak ubylo, starší děti mají své domácnosti a nejmladší dcera odešla na internát, tak vařím pro dva, těžko se mi na to zvyká, většinou nám jídlo zbude. Tohle jsou dvě velké nebo tři běžné porce.
200 g cizrny namočíme den předem do vody, druhý den vodu vyměníme, přidáme kousek mořské řasy (kvůli minerálům) a uvaříme doměkka.
Na dvou lžících rozehřátého oleje osmahneme v hluboké pánvi na drobno pokrájenou cibuli, tři stroužky česneku a kousek zázvorového kořene. Přidáme po lžičce rozemnutého kari listu (můžete vynechat, špatně se shání), čerstvě tlučeného římského kmínu a koriandru, půl lžičky kurkumy, půl lžičky tlučeného pepře a chilli papričku. Jakmile se koření rozvoní, přidáme jednu velkou, na kostičky nakrájenou bramboru a uvařenou, scezenou cizrnu. Chvíli společně opékáme, a jakmile se začne přichytávat ke dnu, zalijeme 430 ml zeleninového vývaru (můžeme použít i ten z cizrny), přidáme 40 g hrozinek, 50 g oloupaných a nahrubo nasekaných mandlí, osolíme a dusíme bez pokličky a za občasného promíchání doměkka. Odstavíme a dochutíme citrónovou šťávou.
Dokonce i můj muž, který cizrnu dvakrát nemiluje, si jídlo moc pochvaloval.




3 komentáře:

  1. Dobrý den, děkuji za recept. Zrovna jsem si říkala, že si dneska dám cizrnu, a na G+ na mne vykoukne tahle dobrota :) mám tedy jen cizrnu ve skle z dm, snad to klapne i tak :) Přeji Vám krásný den! Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, už několikrát jsem kuchtila podle Vašich receptů a musím říct, že mě výsledek ještě nikdy nezklamal, ale toto je zatím top, mohla bych se toho užrat. :-)

    OdpovědětVymazat