POTOMCI LIDÍ

Kniha od P.D. Jamesové o tom, že experiment „člověk“ se nezdařil, ale Bůh k sobě nepovolává všechny najednou, ale postupně. Lidé se přestali rozmnožovat, muži jsou sterilní. Jak vypadá společnost, ve které je nejmladším lidem dvacet pět let? Jak vypadá beznaděj s vědomím, že to je „za pár“? Velmi zajímavá knížka psaná zdrženlivě a volným tempem. Podle recenzí, které jsem četla, je mnohem lepší než kniha film, který byl podle ní natočený. Ale kam se pak poděly úvahy hlavního hrdiny, padesátníka Thea? Vždyť o ně v knize jde především, nikoli o napínavý děj. Vývoj jedince od beznaděje k naději, od lhostejnosti k lásce - to je to, co mě na knize zaujalo.



2 komentáře:

  1. Mám ráda Vaše knižní tipy - hned zítra mažu do knihovny vypůjčit :-) A na oplátku taky doporučím - pokud máte doma kluka nebo holku kolem 12-ti let a mají rádi dobrodružství (nebo Vy sama) tak Tobiáš Lolness od francouzského spisovatele Timothée de Fombelle je perfektní. Sama jsem ho "zhltla" po nocích a nemohla jsem se odtrhnout a to je mi čtyřicet :-) Hezký podzim, Maru

    OdpovědětVymazat