ŠVESTKOVÝ KOLÁČ SE LNĚNÝM SEMÍNKEM

Recept na tenhle zvláštní koláč jsem nevymyslela, ale našla ho na netu a opsala si ho na lísteček. Naneštěstí jsem si nepoznamenala, kde jsem ho četla. 
V mlýnku na mák pomeleme 50 g lněného semínka, v rendlíku jej zalijeme 500 ml jablečného moštu, okořeníme lžičkou mleté skořice a vydlabaným vnitřkem vanilkového lusku. Přidáme špetku soli a vaříme za občasného promíchání 5 minut. Z tekutiny se stane slizovitá, nevábná, ale krásně voňavá hmota, kterou necháme vychladnout. Do vychladlé hmoty zašleháme 100 ml slunečnicového oleje a 100 ml datlového sirupu.
Do mísy odvážíme a smícháme 100 g pohankové mouky, 100 g rýžové mouky, 100 g hladké bílé mouky, 20 g (4 lžičky) kypřicího prášku a 100 g hrozinek. Nakonec vmícháme směs se lněným semínkem a těsto rozetřeme do vymaštěné dortové formy. Hustě poklademe půlkami švestek a pečeme při 180 stupních asi 50 minut. Stav kontrolujeme špejlí, po vytažení musí zůstat suchá. Krájíme až po vychladnutí.



5 komentářů:

  1. Dobrý den, koláč vypadá krásně. Myslíte, že by šla vynechat bílá mouka a dát více té pohankové a rýžové? Já nemůžu lepek. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, těžko říct, zkuste to, snad bude koláč držet pohromadě, mohlo by k tomu přispět i to lněné semínko. S bezlepkovým pečením nemám dostatek zkušeností, omlouvám se.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, myslíte, že by se to místo pečení dalo napařit? Vypadá to skvostně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, já s napařováním nemám žádné zkušenosti, ale za zkoušku to stojí :)

      Vymazat