MAKOVÝ KOLÁČ

Klasický koláč ve veganském provedení. Je výtečný!
V míse promícháme 200 g celozrnné špaldové mouky, 200 g polohrubé bílé mouky, špetku soli, 2 lžíce sušené třtinové šťávy (nebo cukru) a půl sáčku (5 g) instantního droždí. Přidáme 4 lžíce ořechového (nebo jiného) oleje a 250 ml teplého rostlinného mléka. Důkladně zpracujeme pružné těsto, které poprášíme lžící mouky, zakryjeme utěrkou a necháme hodinu kynout.
Mezitím připravíme náplň: 350 g máku umeleme a zalijeme 250 ml vroucího rostlinného mléka. Promícháme, necháme půl hodiny nabobtnat a vmícháme asi 200 ml domácí švestkové čokolády. Můžete samozřejmě použít i jinou zavařeninu nebo povidla.
Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučený vál, krátce prohněteme a rozdělíme na tři stejné díly. Každý rozválíme na plechu vyloženém pečicím papírem na kolo o průměru cca 25 – 30cm, necháme zvýšený okraj. Každé kolo potřeme makovou náplní, ozdobíme mandlemi a posypeme drobenkou (polohrubá mouka, sušená třtinová šťáva, kokosový olej). Pečeme při 180 stupních asi 20 – 30 minut.



2 komentáře:

  1. Koláč je moc dobrý. Povedl se napoprvé, ikdyž jsem téměř všechnu mouku použila špaldovou, ničemu to nevadí. Akorát mi zbylo moc náplně, ikdyž jsem poměr dodržela. Mám tři ks koláče, jsou naplněné ažaž...nevím, zda jsem je měla např. vyválet tenčí? Namísto zavařeniny klasické jsem použila rozmixované zavařené švestky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste dát náplň zmrazit, určitě půjde použít příště.

      Vymazat