MEDOVNÍK S JABLKY

Vajíčka v tomto receptu nelze ničím nahradit, leda možná vodou z cizrny a škrobem, ale nezkoušela jsem to. Moučník je to výtečný.
V míse utřeme 100 g medu s 20 g rostlinného másla, 6 žloutky a půl lžičkou pomerančové kůry dohladka a postupně vmícháme 250 g celozrnné špaldové mouky, 1 lžičku kypřicího prášku, 125 ml rostlinného mléka a nakonec pevný sníh ze 6 bílků. Polovinu těsta rozetřeme do vymaštěné koláčové formy, poklademe 2 pokrájenými jablky a navrch rozetřeme zbytek těsta. Pečeme 20 minut při 170 stupních, vyjmeme, potřeme dvěma lžícemi tekutého medu a posypeme 60 g nahrubo nasekaných mandlí a ořechů. Vrátíme do trouby a ještě 15 minut dopečeme.


1 komentář:

  1. Pekla jsem tento medovník dnes ráno pro odpolední návštěvu a měl úspěch! Jablka jsem doplnila o blůmu a špaldovou mouku (největší podíl) jsem doplnila ještě o čirok, oves a červenou pšenici - prostě taková domácí celozrnná směs ;-) Místo mandlí jsem navrch dala vlašáky, taktéž domácí ;-)

    OdpovědětVymazat