FALAFEL S TAHINI OMÁČKOU PEČENÝ V TROUBĚ

Smaženému dvakrát neholduji a tak jsem se rozhodla vyzkoušet falafel pečený v troubě. Nebojte se toho, je skvělý.
Večer předem namočíme 300 g cizrny do teplé vody se lžící jablečného octa, to kvůli aktivaci fytázy, luštěniny pak budou mnohem lépe stravitelné. Druhý den cizrnu v cedníku propláchneme a vložíme do mixéru spolu s jednou vařenou bramborou, jednou strouhanou mrkví, 3 stroužky česneku, 1 cibulí, ½ lžičkou jedlé sody, hrstí petrželky či koriandrových lístků, 2 lžícemi oleje, 1 lžičkou jablečného octa, solí a kořením: 4 tobolky kardamomu, 1 lžička římského kmínu, chilli podle chuti a lžička kurkumy. Rozmixujeme dohladka a z měkkého těsta tvoříme kuličky, které poněkud zploštíme a narovnáme na plech s pečicím papírem. Pečeme při 180 stupních 30 – 35 minut. Podáváme se salátem, plackami, chlebem nebo dušenou rýží a omáčkou, kterou připravíme následovně: Do mixéru vložíme 100 g tahini (neobsahuje nic jiného než sezam a sůl, tahini s dalšími složkami nekupujte), 2 stroužky česneku, šťávu z půlky citronu, 3 lžíce petrželky, pepř a sůl, ½ lžičky tlučeného římského kmínu a 100 ml rostlinné smetany, já jsem použila kešu smetanu. Rozmixujeme dohladka.


5 komentářů:

  1. Dobrý den, jen si chci ověřit, cizrna se jen namáčí a nevaří? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  2. Trochu mě překvapil ten jablečný ocet při namáčení. Já přidávám jedlou sodu, což se vyskytuje v cizrnových receptech docela často, ale ocet vidím poprvé. A vzhledem k tomu, že jsou to chemicky vlastně docela opačné látky, mi přijde zvláštní, že by to šlo jen tak zaměnit.:-) Máte k tomu nějaké další informace?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.facebook.com/KucharkaZeSvatojanu/photos/a.352571251460757/1401704183214120/?type=3&theater

      Vymazat